Vrije drop bij brug hole 8


Vraag: Als je bal op de brug ligt van hole 8 of 18, mag je dan een vrije drop nemen?

Antwoord:

Neen, je mag geen vrije drop nemen als je bal op de brug ligt. Je hebt twee opties: 1) de bal spelen zoals hij ligt (en hierbij mag je je club grounden) of 2) Je bal, met een strafslag, droppen volgens de waterhindernisregels (R26-1). Maar alle paden op de Kempense mogen toch ontweken worden, waarom dan niet het pad op de brug? Inderdaad, de paden mogen beschouwd worden als vaste obstakels volgens lokale regel #5, maar vaste obstakels mogen NIET ontweken worden in een waterhindernis (R24-2 note 1)… en de brug ligt in de waterhindernis (de grenslijn van een waterhindernis loopt verticaal naar boven door).
 

Share Tweet Share Mail